Wednesday 25 August 2021

Banka ve Agir Borc

Sagol dun agzima sictin ve bir cevap veremedik dogru durust cunku sen, yani Mustafa sen cok konusmasini bilirsin.  Bagirirsin, cagirirsin, kufur edersin, ve hep hakli olursun.  Ama gel gor ve bak simdi, sen nasil yanlis ve hatali oldugunu ispatliyacagim simdi.  Yaziklar olsun emi. Ve senin o karinada yaziklar olsun, boyle kendinizi inandirmissiniz, Ridvan ne kadar hatali, ve siz, Mustafa ve Reyhan ne kadar saf ve hatasiz.  Ne vicdansizsiniz, yuh size.

Diyordun dun aksam, “Yegenlerini oksuz biraktin…”.  Ben kimseyi oksuz birakmadim, sana ve Reyhan’a laf dinletemedim, ve siz boyle kiraci duruma dusdunuz.  Ev alamiyormusun? Cunku credit’in bozulmus oylemi? ve bu benim sucum oylemi?  Ben 7835 Schmid Place’den sonra bir kac ev aldim ve sattim, nasilmi yaptim?  Yuklu para downpayment koydum ve aldim.   Bank’a yuklu downpayment koydunmu hic bir sorun cikarmaz.  Ama nerde senda yuklu para.  O kadar para yaptiniz iki ev satmak ilen ve her koseye saldirdin ve simdi parasiz kaldin, ve simdi bunun butun sucu bana kaldi, yuh sana Mustafa, ve sana hic dur diyemeyen Reyhan'a.

 Yani senin cocuklarin kiraci evlere dusmelerinin sebebi Ridvan, hic baba’larin supheli ve anne’lerin salak hareketleri degil oylemi?  Sana ve Reyhan’a yuz defa dedim 207 street’deki evi satmayin, bir sey almadan satmayin dedim, ama dinleyen varmiydi?  Schmid Place’i kirala dedim, kalsin ve eninde sonunda cok fiyati cikar, satarsin yada oturursun ilerde dedim, ama beni dinleyen varmiydi? Herneyse, siz haklisinizdir, ben haksizim…

Gel gelelim ortaklasa almaz olaydik eve:
Ne dedin, “3 ay’dan fazla odediysen, senin gotunu operim.”  Ben ispatliyacagim, sana ve senin o hayirsiz karina simdi.

Seni gordugumde, sarilacaktim ve diyecektim “Mustafa, bende hata vardi, kusuruma bakma, gel barisalim…”, boyle bir sey diyecektim ama sen bir annemin evine daldin sanki tassaklarina birileri basmisti.  Yani insan yavas olur, karsindakini dinler, ama sende boyle medeni guzel bir sekilde tartismak yok.  Bunuda soylemeden gecmiyecegim, benim ne kadar cok hatam varsa idi, seninde o kadar cok hatan vardi.  Ama, bunlar artik eskide kaldi.  Sen su anda oduyormussun eski borcu, oylemi? bende oduyorum.   Senin credit bureau’na eklenmis eski borc, oylemi?  benim credit bureau’ada eklenmis borc.  Sen niye bu kadar dert yapiyorsun ve ben bir sey soylemiyorum?  Olan banada oldu, ama sen oylesin hep uste cikmayi becerirsin.

Birde dedinki, “Sen kiracinin parasini aldin kendine,” onuda burda ispatliyacagim simdi.  Beni senin kufurlerin uzmedi.  Beni uzen sen hakkatten, sen ve karin beni hic tanimamissiniz.  Yani sen diyorsunki ben parayi cebime koyacagim, ve sana odettirecegim.  Koca bir yuh ikinize.  Ben sana telefon etmistim ve dedimki, “Anahtari bankaya verecegim.”  Bu konusmamiz Mayis 2010’da idi.  Sen bana dedinki, biz o eve tasinmak istiyoruz ve o evde oturacagiz.  Ben kiraciyi cikartmistim ve onun verdikleri parayi ekdeki sayfa 12’ye bak, goreceksin, onun kirasinin son iki ayi tam ($1,300 idi ayda ve son iki ayin kirasi mortgage’e yatirdim) $2,375.00 benim bank’amdan cektim ve gittim ayni gun Schmid Place’in mortgage’ini odedim.   Senin cocuklarin hatiri icin anahtari verdim sana, keske hemen bank’aya verseydim, ama oldu bir kere.  Ben duydum onceden sen ve o eski kiraci (adini hatirlayamiyorum su anda) benim arkamdan konusmussunuz ve ben parayi cebime atmisim diye.  Ispatini gordun ve simdi sen git o cocugu ara ve soyle, “Hakkatten Ridvan odemis, biz yanlis anlamisiz, Ridvan’in gunahini aldik…” Hadi git soyle Mustafa, ama ben ispat etsemde, sen bildigini yaparsin.   

Ama ne oldu sonra, siz girdiniz eve ve ben bank’adan ogrendim sonra, siz 6 ile 7 ay mortgage’i odemediniz, yani borcu baya yukselttiniz ve kazigin yarisini ben yedim.  Bunu konusan yok ama degilmi? sizi vicdansizlar.  Bana dun Reyhan dedi, “Biz mortgage’i odedik.”  Odeseydiniz bank’a sizi evden cikarirmiydi?  Siz ne safsiniz siz ne hakli insanlarsiniz, ve ben, yani Ridvan serefsiz oylemi? Yuh size.

Sen beni zamaninda dinleseydin, sen ve Reyhan simdi bu hallere dusmezdiniz, cunku ben anliyorum sizin derdiniz nedir, bunu burda en sona sakliyacagim

Banka kagitlari:
Burda ekde, benim banka hesaplarimi koydum.  Goreceksin, ben $2,239.00 x 12 defa odemisim.  Benim yanlisim var burda, ben 14 ay odemisim diye biliyorum, ama oyle degilmis.   Birde, ben dunden beri, yani senin o bagrismalarindan beri benim evimi didik didik ettim ve eski odemeleri buldum, banka hesaplarindan ilave, bazi odemeler yaptim Schmid Place icin.

Surda simdi yaziyim benim odedigim mortgage miktari: $2,239.00 x 12 = $26,868.00.

Evin mortgage'den ilaveten diger masraflari vardi, bunlarin bazilarini yazicagim, cunku sen hersey bilirsin, bizler asagilik insanlariz ve bir sey bilmeyiz degilmi.  Yandaki komsu fence’i yattirmak istedi ve ben bunun icin tam o komsuya $1,300 verdim ve fence'i bitirdi.  Evin onu yada arkasina iki agac ve dort ufak agac diktirdiler, buna $650.00 odedim.  Sadece bunlarin receipt’lerini bulabildim, baskalarida vardi ama onlari gecelim.

Gordunmu ekdeki odemeleri? Gordunmu 3 aydan fazla odedigimi? Hadi gel gotumu op seni pezevek ibne herif.  Yuh sana Mustafa, Yuh sana Reyhan, Mustafa’ya inanirsin ve bana inanmazsin.

Gel gelelim sizin derdinize:
Sizin derdiniz ben mortgage’i odemedigim icin degil, ben bilirim sizin derdiniz nedir.  Sizin derdiniz cok ama cok belli, sizin derdiniz Hamptons’dan kovuldugunuz icin, boyle yanar durursunuz ve herkeze satasirsiniz.  Simdi hamptons degil o eski kopekli evi verseler hemen atlarsiniz, ben bilirim.  Simdi kiraci durumdasiniz, yazik.  Sizin evde iki insan calisiyor ve halen bir ev alamiyormusunuz?  Hadi gidin alin Hamptons’dan bir ev, hadi gidin birisi size 10% downpayment’i versin.  Hadi gidin size co-sign yapacak adam bulun.  Bulamiyormusunuz?  

Bunlari size ben 10 sene once yaptim, ama bak gorun kotu durumda olan benim, ama sizler namuslu ve serefli kari ve koca.  Ben bilirim size yardim edecek kimse yoktur, benden baska.  

Size bir teklif yapacagim, Mustafa senin icin degil, Reyhan senin icinde degil.  Teklifimi yapmiyoum, Yagmur icin, Yasin icin ve Fatih icin; Ezo’nun arkadaslari ve benim yegenlerim oldugu icin, Ahmet pasamin kuzenleri oldugu icin.  Gel benden yardim iste, belki sana birseyler yaparim ve yine 10 sene oldugu gibi sizi hamptons’a sokayim. Istersen tabiiki, ama ben serefsizim, sizler cok durust. 



No comments:

Post a Comment